Przypadek wdrożenia Lean Management do branży motoryzacyjnej
DOI:
https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.81Słowa kluczowe:
zarządzanie, lean management, produkcja, proces produkcyjny, system produkcyjnyAbstrakt
W artykule dokonano analizy porównawczej profilu firmy wchodzące w skład Toyota grup. Omówiono rynek zbytu sektora samochodowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Opisano 14 zasad drogi Toyoty na podstawie, których opierają się jej techniki i narzędzia systemu produkcji oraz ogólnego zarządzania firmą. Dokonano porównania fabryki Toyota i standardowej fabryki.
Bibliografia
Liker J.K.: Droga Toyoty, 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2005.
Wornack J.P., Jones D.T.: Maszyna, która zmieniła świat, Wydawnictwo ProdPress, Wrocław 2008.
Masaaki I.: Gemba kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes, 2006.
Dudek M.: Szczupłe systemy wytwarzania, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016.
Dudek M.: Projektowanie szczupłych systemów wytwarzania, Wydawnictwo
Hamrol A.: Strategie i praktyki sprawnego działania LEAN, SIX SIGMA i inne Wydawnictwo PWN, Warszawa 2015.
Hamel M.R.: Warsztaty Kaizen Praktyczny poradnik jak prowadzić skuteczne warsztaty doskonalenia procesów, Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska, Warszawa 2016.
Schimokawa K., Fujimoto T.: Lean Management. Narodziny systemu zarządzania, Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław 2011.
Antosz K., Pacana A., Stadnicka D., Zielecki W.: Lean manufacturing doskonalenie produkcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.