Przypadek wdrożenia Lean Management do branży motoryzacyjnej

Autor

  • Monika Kozioł
  • Adam Muc
  • Adam Szeleziński

DOI:

https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.81

Słowa kluczowe:

zarządzanie, lean management, produkcja, proces produkcyjny, system produkcyjny

Abstrakt

W artykule dokonano analizy porównawczej profilu firmy wchodzące w skład Toyota grup. Omówiono rynek zbytu sektora samochodowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Opisano 14 zasad drogi Toyoty na podstawie, których opierają się jej techniki i narzędzia systemu produkcji oraz ogólnego zarządzania firmą. Dokonano porównania fabryki Toyota i standardowej fabryki.

Bibliografia

Liker J.K.: Droga Toyoty, 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2005.

Wornack J.P., Jones D.T.: Maszyna, która zmieniła świat, Wydawnictwo ProdPress, Wrocław 2008.

Masaaki I.: Gemba kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes, 2006.

Dudek M.: Szczupłe systemy wytwarzania, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016.

Dudek M.: Projektowanie szczupłych systemów wytwarzania, Wydawnictwo

Hamrol A.: Strategie i praktyki sprawnego działania LEAN, SIX SIGMA i inne Wydawnictwo PWN, Warszawa 2015.

Hamel M.R.: Warsztaty Kaizen Praktyczny poradnik jak prowadzić skuteczne warsztaty doskonalenia procesów, Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska, Warszawa 2016.

Schimokawa K., Fujimoto T.: Lean Management. Narodziny systemu zarządzania, Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław 2011.

Antosz K., Pacana A., Stadnicka D., Zielecki W.: Lean manufacturing doskonalenie produkcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.

Pobrania

Opublikowane

2019-02-16

Jak cytować

Kozioł, M., Muc, A., & Szeleziński, A. (2019). Przypadek wdrożenia Lean Management do branży motoryzacyjnej. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 17, 36–49. https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.81

Numer

Dział

Nauki inżynieryjno-techniczne