Relacje prawne w aspekcie prawyborów samorządowych w Polsce — wybrane zagadnienia

Autor

  • Sławomir Dębski

DOI:

https://doi.org/10.24426/zngsw.v19i2.45

Słowa kluczowe:

relacje prawne, wybory, kampania wyborcza

Abstrakt

Okres przedwyborczy trwa dopóki nie zostaną spełnione formalne kryteria decydujące o rozpoczęciu kampanii. Najważniejszym staje się czas ogłoszenia aktu o zarządzeniu wyborów. Przed jego ogłoszeniem trwają działania głównie wewnątrzpartyjnie lub wewnątrzorganizacyjnie w podmiotach pozapartyjnych. Te działania stanowią wyzwanie badawcze.

Bibliografia

Dębski, S.S. (2013). Samorząd gospodarczy — Polska, Europa, Świat. Toruń: Adam Marszałek.

Kahn, R.L., i Katz, D. (2009). Społeczna psychologia organizacji. Warszawa: PWN.

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. Dz.U. Nr 78 poz. 483 z późn. zm.

Łucewicz, J. (1997). Socjologiczne spojrzenie na organizację. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.

Słownik języka polskiego. (2018). Warszawa: PWN

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy. Dz.U. z 2017 r. poz. 15 i 1089 oraz z 2018 r. poz. 4, 130 i 138.

Pobrania

Opublikowane

2018-11-17

Jak cytować

Dębski, S. (2018). Relacje prawne w aspekcie prawyborów samorządowych w Polsce — wybrane zagadnienia. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 19(2), 23–28. https://doi.org/10.24426/zngsw.v19i2.45

Numer

Dział

Prawo. Nauki o administracji