Znaczenie procesu projektowania przy dobrze mocy napędu głównego kontenerowca
DOI:
https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.80Słowa kluczowe:
żegluga, okrętownictwo, transport morski, kontenerowiec, projektowanie, proces projektowania, metody obliczenioweAbstrakt
W pracy przedstawiono wybrane metody określania mocy napędu głównego statku typu kontenerowiec. Każdą z metod opisano i podano niezbędne algorytmy obliczeniowe. Zwrócono uwagę na zalety i wady poszczególnych metod. Wskazano na istotne znaczenie statków kontenerowych w żegludze handlowej, przedstawiono również rozwój i przyczyny powstania kontenerowców. Zwrócono uwagę na znaczenie procesu projektowania przy doborze mocy napędu głównego statków kontenerowych.
Bibliografia
Balcerski A.: Siłownie Okrętowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk 1986.
Giernalczyk M., Górski Z.: Siłownie Okrętowe, Część 1, Gdynia 2013.
Michalski R.: Siłownie Okrętowe, Politechnika Szczecińska, Szczecin 1997.
https://en.wikipedia.org/wiki/SS_Ideal_X [dostęp: 15.11.2017].
http://rickmers-maritime.com [dostęp: 15.03.2017].
Significant Ships Publications of the Royal.
http://marine.man.eu [dostęp: 23.02.2017].
http://wingd.com [dostęp: 15.02.2017].
Gendarz P., Salomon S. Chwastyk P.: Projektowanie inżynierskie i grafika inżynierska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
Tarełko W.: Metodologia projektowania właściwości eksploatacyjnych złożonych obiektów technicznych, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Eksploatacji, Radom 2011.