Znaczenie procesu projektowania przy dobrze mocy napędu głównego kontenerowca

Autor

  • Karol Gardyjasz
  • Adam Muc
  • Adam Szeleziński

DOI:

https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.80

Słowa kluczowe:

żegluga, okrętownictwo, transport morski, kontenerowiec, projektowanie, proces projektowania, metody obliczeniowe

Abstrakt

W pracy przedstawiono wybrane metody określania mocy napędu głównego statku typu kontenerowiec. Każdą z metod opisano i podano niezbędne algorytmy obliczeniowe. Zwrócono uwagę na zalety i wady poszczególnych metod. Wskazano na istotne znaczenie statków kontenerowych w żegludze handlowej, przedstawiono również rozwój i przyczyny powstania kontenerowców. Zwrócono uwagę na znaczenie procesu projektowania przy doborze mocy napędu głównego statków kontenerowych.

Bibliografia

Balcerski A.: Siłownie Okrętowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk 1986.

Giernalczyk M., Górski Z.: Siłownie Okrętowe, Część 1, Gdynia 2013.

Michalski R.: Siłownie Okrętowe, Politechnika Szczecińska, Szczecin 1997.

https://en.wikipedia.org/wiki/SS_Ideal_X [dostęp: 15.11.2017].

http://rickmers-maritime.com [dostęp: 15.03.2017].

Significant Ships Publications of the Royal.

http://marine.man.eu [dostęp: 23.02.2017].

http://wingd.com [dostęp: 15.02.2017].

Gendarz P., Salomon S. Chwastyk P.: Projektowanie inżynierskie i grafika inżynierska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.

Tarełko W.: Metodologia projektowania właściwości eksploatacyjnych złożonych obiektów technicznych, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Eksploatacji, Radom 2011.

Pobrania

Opublikowane

2019-02-16

Jak cytować

Gardyjasz, K., Muc, A., & Szeleziński, A. (2019). Znaczenie procesu projektowania przy dobrze mocy napędu głównego kontenerowca. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 17, 25–33. https://doi.org/10.24426/zngsw.v17i0.80

Numer

Dział

Nauki inżynieryjno-techniczne