Wykładanie przedmiotów prawniczych — typowe problemy wykładowcy
DOI:
https://doi.org/10.24426/zngsw.v19i2.49Słowa kluczowe:
dydaktyka, prawo, studenci, wykładAbstrakt
Autor zajmuje się problemami, z którymi spotyka się wykładowca przedmiotów prawniczych, szczególnie na pierwszych latach studiów. Artykuł (referat) jest napisany przede wszystkim na podstawie własnych doświadczeń. Za szczególne problemy autor uważa: obniżenie poziomu nauczania w szkołach średnich (szczególnie historii i języka polskiego), specyficzną terminologię prawniczą, niską jakość prawa w Polsce, nadmiernie poleganie na źródłach dostępnych w Internecie.
Bibliografia
Borchardt, K.O. (1963). Krążownik spod Somosierry. Gdańsk: Wydawnictwo Morskie.
Borchardt, K.O. (1971). Znaczy Kapitan. Gdańsk: Wydawnictwo Morskie.
Burda, A. (1969). Polskie prawo państwowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Czachórski, W., Brzozowski, A., Safjan, M., Skowrońska-Bocian E. (1999). Zobowiązania. Zarys wykładu. Warszawa: Wydawnictwa Prawnicze PWN.
Garlicki, L. (2017). Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Karpiński, A.J. (2011). Dobro Wspólne celem i kryterium słuszności działania administracji publicznej. W: W. Mikołajczewska, M. Fierek (red.). Wybrane problemy społeczno-gospodarcze i zarządzania w administracji (s. 57–92). Gdańsk: Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji.
Kierończyk, P. (2006). Wprowadzenie do nauki prawa konstytucyjnego dla studentów administracji. Gdańsk: Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji.
Stawecki, T., Winczorek, P. (2003). Wstęp do prawoznawstwa. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.