Wykładanie przedmiotów prawniczych — typowe problemy wykładowcy

Autor

  • Przemysław Kierończyk

DOI:

https://doi.org/10.24426/zngsw.v19i2.49

Słowa kluczowe:

dydaktyka, prawo, studenci, wykład

Abstrakt

Autor zajmuje się problemami, z którymi spotyka się wykładowca przedmiotów prawniczych, szczególnie na pierwszych latach studiów. Artykuł (referat) jest napisany przede wszystkim na podstawie własnych doświadczeń. Za szczególne problemy autor uważa: obniżenie poziomu nauczania w szkołach średnich (szczególnie historii i języka polskiego), specyficzną terminologię prawniczą, niską jakość prawa w Polsce, nadmiernie poleganie na źródłach dostępnych w Internecie.

Bibliografia

Borchardt, K.O. (1963). Krążownik spod Somosierry. Gdańsk: Wydawnictwo Morskie.

Borchardt, K.O. (1971). Znaczy Kapitan. Gdańsk: Wydawnictwo Morskie.

Burda, A. (1969). Polskie prawo państwowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.

Czachórski, W., Brzozowski, A., Safjan, M., Skowrońska-Bocian E. (1999). Zobowiązania. Zarys wykładu. Warszawa: Wydawnictwa Prawnicze PWN.

Garlicki, L. (2017). Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Karpiński, A.J. (2011). Dobro Wspólne celem i kryterium słuszności działania administracji publicznej. W: W. Mikołajczewska, M. Fierek (red.). Wybrane problemy społeczno-gospodarcze i zarządzania w administracji (s. 57–92). Gdańsk: Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji.

Kierończyk, P. (2006). Wprowadzenie do nauki prawa konstytucyjnego dla studentów administracji. Gdańsk: Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji.

Stawecki, T., Winczorek, P. (2003). Wstęp do prawoznawstwa. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

Pobrania

Opublikowane

2018-11-17

Jak cytować

Kierończyk, P. (2018). Wykładanie przedmiotów prawniczych — typowe problemy wykładowcy. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 19(2), 29–40. https://doi.org/10.24426/zngsw.v19i2.49

Numer

Dział

Prawo. Nauki o administracji