Reklama jako instrument promocji
DOI:
https://doi.org/10.24426/zngsw.v22i0.239Słowa kluczowe:
promocja, reklamaAbstrakt
Celem podjętych badań jest zaprezentowanie reklamy jako instrumentu promocji. Dla realizacji celu badań koniecznym było pokazanie definicji i celów reklamy oraz jej rodzajów. Przedstawiono również funkcje komunikatu reklamowego oraz zaprezentowano wpływ reklamy na podświadomość człowieka.
Bibliografia
Bluszcz, M. (2008). Symbolika stosowana w reklamach na przykładzie telewizyjnych reklam wyrobów czekoladowych. E-bookowo.
Budzyński, W. (1999). Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Warszawa: Poltext.
Bullock, A. (2008). Reklama podprogowa. Jak niepostrzeżenie wniknąć w umysł odbiorcy. Gliwice: Helion.
Grzegorczyk, A. (2010). Reklama. Warszawa: PWE.
Jones, J.P. (red.). (2004). Jak działa reklama. Gdańsk: GWP.
Kossowski, P. (1999). Dziecko i reklama telewizyjna. Warszawa: Żak.
Kozłowska, A. (2011). Reklama. Techniki perswazyjne. Warszawa: SGH.
Kwarciak, B. (1997). Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: PSB.
Lewiński, P.H. (1999). Retoryka reklamy. Wrocław: UW.
Lux, J., Michalska, A. (1997). Reklama. Podręcznik dla szkół handlowych średnich i policealnych. Warszawa: Adam.
Łodziana-Grabowska, J. (1996), Efektywność reklamy. Warszawa: PWE.
Murdoch, A. (2004). Kreatywność w reklamie. Warszawa: PWN.
Nowacki, R. (2006). Reklama. Podręcznik. Warszawa: Difin.
Pietraszewski, M. (1995). Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw dla spec. finanse i rachunkowość. Część 2. Poznań: eMPi².
Sutherland, M., Sylvester, A.K. (2003). Reklama a umysł konsumenta. Co działa, co nie działa, i dlaczego. Warszawa: PWN.
Sztucki, T. (1995). Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców. Warszawa: Placet.
Werner, U. (1992). Reklama. Podstawowa wiedza o reklamie. Warszawa: Thaurus.
White, R. (1993). Reklama. Co to jest i jak się ją robi. Warszawa: Business Press.